Dinsdag 28 juni

Wat een rare dag vandaag. Het begint heel normaal: water lozen en tanken. Het plan is vrij vroeg gaan wandelen en daarna naar een camperplek bij Gap te rijden. Helaas kunnen we de aanwijzingen voor deze tocht niet vinden, dus op een bergweggetje keren we om. Hier blijkt dat we onze waterdop verloren hebben. We rijden nog een stukje terug, maar hij is en blijft onvindbaar. We zien dat er tot in Gap geen dealer is, dus dat wordt met open tank rijden. Regelmatig klotst er dan ook water uit. Het rijdt niet erg lekker zo. Onderweg stoppen we en zoeken wat verkoeling in een riviertje. Op het heetst van de dag (rond 14 uur) vinden we gelukkig zwemgelegenheid in Veynes. Lekker afkoelen en dat is nodig ook.

Rond 16 uur rijden we naar Gap waar we een andere waterdop kunnen kopen. Het laatste stukje naar de cp Place du Champ de Foire in Chorges is snel afgelegd. Nog een bezoekje aan de toeristen info zodat we morgen hier in de buurt kunnen gaan wandelen. Tegen elf uur gaan we naar bed, de temperatuur binnen in de camper is dan gedaald tot 27 graden.

Woensdag 29  juni

Vanmorgen de wekker vroeg gezet: 7 uur! Het gaat weer erg warm worden en op het heetst van de dag willen we weer terug zijn. Met de camper rijden we naar het skistation Réallon. Op de infoborden staat een panoramatocht van 2,5 uur en die gaat het worden voor vandaag. Het eerste deel is makkelijk, mooie vergezichten en heel veel flora en fauna. Het tweede deel is een stuk zwaarder en we raken de route dan ook kwijt. Terugkeren dan maar en om half drie zijn we terug bij de camper. Mooi op tijd.

Donderdag 30 juni

Vanmorgen nog een keertje dezelfde weg naar boven, weer naar het skistation. Deze keer zijn we er tegen half negen. Een vier-uurs tocht krijgt vandaag de voorkeur: La Croix du Vallon par les crêtes. Naar het kruis van Vallon via een bergkam. We beginnen met een klim van zeshonderd meter, af en toe goed zoeken, want er worden nieuwe paden aangelegd op de helling. Gelukkig is het vandaag een stuk minder warm, zo'n 25 graden en op de top waait een frisse wind. Het maakt het wandelen heel wat aangenamer. Ondertussen hebben we steeds een mooi uitzicht op het Lac de Serre Ponçon. Uiteindelijk staan we op 2146 meter hoogte en genieten we van de toppen om ons heen. Het afdalen ging na een wat moeilijk begin een stuk makkelijker en sneller. Om 14 uur terug bij de camper, tijd om eens lekker een uurtje te gaan lezen.

We rijden terug naar Parking plan d'Eau in Veynes. Morgen willen we gaan zwemmen.

Vrijdag 1 juni

Uitslapen is het codewoord voor vanochtend, heerlijk. Daarna de camper een beetje schoonmaken en zwemmen. Jammer genoeg staat er heel veel wind.
Dan is het tijd om te vertrekken. We gaan op weg naar Villars-les-Dombes, naar de Parking Parc des Oiseaux, bij het vogelpark dus.

Zaterdag 2 juli

Het wordt een rasechte reisdag vandaag. Veel kilometers maken. Vertrek is om acht uur en we kunnen lekker doorrijden. In de loop van de middag worden we moe en lassen een rustuurtje in (lees slaapuurtje). Na deze pauze mogen we er weer vol tegenaan, slechte stukken weg maakt dat we minder opschieten dan we gepland hebben. Het vinden van een overnachtingsplek valt niet mee. Van de twee uitgekozen plekken bestaat de eerste niet meer. Bij de tweede kunnen we ook niet terecht. Er is kermis op het terrein. Uiteindelijk zijn we rond middernacht in Tongeren. Op een parkeerplaats in een doodlopende straat zetten we de camper neer en gaan slapen.

Zondag 3 juli

Gelukkig hebben we een rustige nacht en na het ontbijt gaan we vol goede moed op weg naar Goirle. Nichtje Enya is jarig en dat vieren we mee.
Om drie uur is het afgelopen en zetten koers naar ons eigen huis, waar we tegen 17 uur de parkeerplaats opdraaien.
De vakantie is ten einde, 4167 kilometers hebben we gereisd. Veel nieuwe dingen gezien, heerlijk gewandeld en Barcelona was absoluut top!